ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ  ΤΟΥ Κ.Ε.ΠΕ.Α   ΦΙΛΙΑΤΩΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Κατά το Σχ. έτος 2024-2025 θα υλοποιηθούν τα παρακάτω προγράμματα για μαθητές Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης με θεματολογία σχετική με το τοπικό μας περιβάλλον:

1. Καλαμάς – Αχέροντας, τα ποτάμια μας στο ρου του χρόνου και της φύσης

Προσανατολισμός - παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ - γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες. Μετρήσεις νερού, αναζήτηση βιοδεικτών, επίσκεψη σε χώρους ιστορικής και αρχαιολογικής αξίας. Στο τέλος παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών- ανατροφοδότηση.


2. Περιβαλλοντικές Διαδρομές

Στα πλαίσια του τρίπτυχου θεωρήματος που «ΓΝΩΡΙΖΩ – ΑΓΑΠΩ – ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ» , μέσα από καθαρά βιωματική προσέγγιση διοργανώνουμε πεζοπορίες σε διαδρομές με ιδιαίτερο φυσικό κάλος αλλά και ιστορικής αξίας.


3. Περιαστικό δάσος Ηγουμενίτσας

Προσανατολισμός - παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ - γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες. Αναζήτηση βοτάνων, ενδεικτική συλλογή και έρευνα χρησιμότητας μέσω διαδικτύου.  

4. Μέλισσα, τι ξέρουμε, τι πρέπει να γνωρίζουμε…

Προσανατολισμός - παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ - γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες.

Αναζήτηση μελισσοκομικών φυτών, δέντρων, παρακολούθηση των εργασιών της μέλισσας .Επίσκεψη σε μελισσοκομείο και ενημέρωση για τους χειρισμούς του μελισσοκόμου ανά χρονική περίοδο. Στο τέλος παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών- ανατροφοδότηση.


5. Υδροκίνηση

Προσανατολισμός - παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ - γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες.

Επίσκεψη σε εγκαταστάσεις παλαιών και σύγχρονων μορφών υδροκίνησης (Νερόμυλοι,νεροτριβές , μαντάνια).

6. Παραδοσιακοί οικισμοί, πετρογέφυρα, νερόμυλοι... 

Προσανατολισμός - παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ - γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες. 

Επίσκεψη σε παραδοσιακά χωριά ή κτίσματα όπου οι μαθητές καταγράφουν στοιχεία παραδοσιακού ύφους ή σύγχρονες αρνητικά παρεμβάσεις. Ακολουθεί φωτογράφιση από τους μαθητές και συνεντεύξεις από ντόπιους κατοίκους. 


7. Λιμένες και Παράκτια Ζώνη της Θεσπρωτίας

Προσανατολισμός - παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ - γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στο Λιμένα Ηγουμενίτσας,, χωρισμός σε ομάδες.

Τα παιδιά αναζητούν πιθανές αιτίες μόλυνσης και ατυχημάτων, καθώς και μέτρα προστασίας από τον Οργανισμό Λιμένος και το Λιμεναρχείο. 

8. "Το ΄πε το Πουλάκι: Γιατί Πρέπει να Σεβόμαστε το Φυσικό Περιβάλλον".

(Κατάλληλο για Νηπιαγωγείο & Α΄ Δημοτικού-Διάρκεια: 1-1,5 ώρα. Πειραματική υλοποίηση του προγράμματος στην περιοχή Ηγ/τσας & προαστίων με επισκέψεις μελών της παιδαγωγικής ομάδας του Κ.Ε.ΠΕ.Α στις σχολικές μονάδες).

Με αφορμή το βιβλίο «Το ΄πε το πουλάκι» των Sheryl Webster & Helen Shoesmith, εκδόσεις Κλειδάριθμος, οι μαθητές/τριες θα αντιληφθούν, γιατί πρέπει να προστατέψουμε τη βιοποικιλότητα, τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι ανθρώπινες παρεμβάσεις και η κλιματική αλλαγή (περιλαμβάνονται: αφήγηση, συζήτηση, παιδικά τραγούδια για το περιβάλλον, τεχνικές ορθοφωνίας-χορωδίας, ζωγραφική, κτλ). Σχετικός άξονας εργαστηρίου δεξιοτήτων: 2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά.


© 2024 Κ.Ε.ΠΕ.Α/ΚΠΕ ΦΙΛΙΑΤΩΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Ταχ. Δ/νση: Βρυσέλλα, Τ.Κ. 46300 
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε